Heb je een klacht?
De medewerkers van het Sociaal Wijkteam zetten zich elke dag in voor het leveren van goede ondersteuning.
Meestal gaat dit zonder problemen.
Soms kan het gebeuren dat je niet tevreden bent over de begeleiding die je van het Sociaal Wijkteam krijgt.
Het is belangrijk om dit te melden. Hoe je dit kunt doen, wordt uitgelegd in onze klachtenprocedure.
Hoe gaat het Sociaal Wijkteam om met jouw privacy?
Als je ondersteuning krijgt bij het Sociaal Wijkteam, betekent dit dat er een dossier aangemaakt wordt waarin relevante persoonsgegevens vastgelegd worden. Maar dit mag alleen als jij hier toestemming voor geeft. Ook als de medewerker van het Sociaal Wijkteam bij een andere instantie gegevens opvraagt om je beter te kunnen ondersteunen, moet je hier toestemming voor geven. In het privacyreglement van het SWT Dordrecht staat hoe dit allemaal geregeld is en welke afspraken er gemaakt zijn om jouw privacy te beschermen. Heb je hier vragen over, stel ze gerust aan de medewerker van het Sociaal Team waar jij contact mee hebt.
Het privacyreglement vind je hier.
Vertrouwenspersoon in de jeugdhulp
Ondersteuning of advies van het Advies en Klachtenbureau Jeugdzorg (AKJ)
Ervaar je onvrede over de jeugdhulp die je krijgt en heb je hulp nodig bij het bespreekbaar maken of indienen van jouw klacht, vraag dan hulp aan een onafhankelijk vertrouwenspersoon van het Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg (AKJ). Zij kunnen jou informatie geven, helpen bij het opstellen van klachtbrieven en ondersteunen bij een gesprek met de organisatie/instelling. Neem contact op met het AKJ via 088 – 555 1000, stuur een email naar info@akj.nl of chat via de website www.akj.nl De ondersteuning van het AKJ is gratis.